Altijd al willen weten hoe de pitvrucht fruitboom en vijg te snoeien in
de winter? En heb je een appel, peer en vijg staan in je tuin? Of van plan er een aan te schaffen?

Leer via mijn workshop hoe je die zelf snoeit en de boom in balans brengt! Hoe? Dat leg ik je graag uit in mijn snoei workshop, bestaande uit een presentatie op donderdagavond en 2 dagen later praktijk kennis op dezelfde zaterdag. Allemaal in Wormer bij SCWO en Tuinvereniging Wormer en exclusief voor eigen tuinleden. De workshop is mede mogelijk gemaakt dankzij Tuinvereniging Wormer. Er geldt daardoor een bijdrage van maar €17,50 per persoon (contant of pin mogelijk) die u massaal heeft opgegeven via de vragenlijst.

Op donderdagavond 9 februari passeren de volgende onderwerpen de revue als theorie deel van de totale workshop:

• Wat is het voordeel van snoeien? En wat bereik je ermee?
  • Waarom is snoeien nou zo belangrijk?
  • Leeftijd en grootte van de fruitbomen.
  • Op welke tak groeit wat en hoe de knop te herkennen?
  • Hoe op een natuurlijke manier plagen en infecties bestrijden?
  • Verschillende snoei (verjongingssnoei, in balans brengen of vervangingssnoei)
  • Soorten vijgen en haar snoeitechniek.

We gaan ook met diverse takken aan de slag en hoe die te snoeien.

Op zaterdag 11 februari snoeien we afwisselend wat appel- en perenbomen en vijgen en brengen we het geleerde in de praktijk. Na een tijdje ga je, met deskundige aanwijzingen, zelf zien welke takken weggeknipt moeten worden en waar het fruit op gaat groeien.

Je ontwikkelt je vaardigheden juist door het te doen!

Per workshop doen max 12 deelnemers mee, dus wees er snel bij. Deelnemen? Geef je dan vóór 23 januari bij natasja.andringa@quicknet.nl op. Bellen of Whatsappen mag ook op 0644 – 414804. Sessie is op 9 en 11 februari. Tijden zijn donderdagavond tussen 19:30 en 21:00 uur en zaterdagmorgen tussen 10 en 11:30 uur.

Graag tot ziens op de tuinvereniging en bij SCWO in Wormer!*

Natasja Andringa / Hovenierster Natasja

*Bij te weinig deelname (<5) schuift de sessie door of wordt een nieuwe datum voorgesteld als sessie 2 al volgeboekt is.

Wist je dat je Natasja ook kunt vragen naar een individuele workshop snoeien en heb je de winterworkshop gemist?’ Neem gerust vrijblijvend contact met haar op via natasja.andringa@quicknet.nl of bel haar mobiel op 0644-414804. Zij kan jou dan informeren naar de mogelijkheden en kosten.

Reacties niet toegestaan