Beste leden,

De veenmolleninformatieavond vindt plaats op dinsdag 29 augustus om 19.30 uur in het trefpunt.

Het doel van de avond:
Tijdens de informatieavond wordt er vertelt waarom het noodzakelijk is veenmollen te bestrijden en hoe we dat als tuinvereniging samen met de tuinders gaan doen. Er zal uit de doeken worden gedaan wat veenmollen zijn, hoe ze zich verspreiden en welke schade ze aanrichten.
Je leert wat Steinernema carpocapsae aaltjes zijn en hoe deze ingezet zullen worden.
Verder krijg je informatie over de voorbereiding welke je op jouw tuin moet treffen alsook welke materialen je nodig hebt om aan de slag te gaan.

Het getroffen gebied:
Tuin 1 tot en met 10, 32 tot en met 59, 80 a en b en bij het speelhuisje en de insectentuin.
De bestrijdingsaanpak:
De bestrijding wordt in zo’n kort mogelijke periode gedaan. Gekozen is voor de periode 1 tot en met 10 september.
Elk van die dagen zijn de veenmollenbusters om 19.00 uur aanwezig.

U krijgt meer informatie via de mail en op de bijeenkomst.

Reacties niet toegestaan