Beste leden,

Zoals jullie wellicht in het vorige bericht van het bestuur hebben gelezen gaat de tuinvereniging iets doen aan de veenmollen. Dit gebeurt onder leiding van onze eigen Veenmollen Busters.

Voor de aanpak van de veenmollen worden twee informatieavonden georganiseerd. De inschrijflijsten voor deze avonden hangen maandag  31 juli einde dag in het Trefpunt. Er worden vier data beschikbaar gesteld. De twee avonden met de meeste inschrijvingen zullen worden gekozen, de andere twee vallen af.

Het gaat om de volgende avonden:

• Dinsdagavond 22 augustus start 19.30 uur
  • Woensdagavond 23 augustus start 19.30 uur
  • Dinsdagavond 29 augustus start 19.30 uur
  • Woensdagavond 30 augustus start 19.30

Locatie is het Trefpunt. 14 augustus worden de avonden gekozen met de meeste inschrijvers. Hiervan word je op de hoogte gesteld via de mail.

Het doel van de avond:

Tijdens de informatieavond wordt er vertelt waarom het noodzakelijk is veenmollen te bestrijden en hoe we dat als tuinvereniging samen met de tuinders gaan doen. Er zal uit de doeken worden gedaan wat veenmollen zijn, hoe ze zich verspreiden en welke schade ze aanrichten.
Je leert wat Steinernema carpocapsae aaltjes zijn en hoe deze ingezet zullen worden.

Verder krijg je informatie over de voorbereiding welke je op jouw tuin moet treffen alsook welke materialen je nodig hebt om aan de slag te gaan.

Reacties niet toegestaan