Van kippenhok tot speelhuisje!

Waar eens de kippen op stok gingen, kunnen straks onze jonge tuinkabouters gezellig zitten en spelen. Op zaterdag 29 mei is de landelijke NLdoet dag van het Oranje Fonds. Onze vereniging gaat hier aan meedoen en het kippen nachthok ombouwen en opknappen.
Om licht te creëren, is er al een kozijntje geplaatst in het kippenhok. De buitenkant zal geschilderd worden, de glazen deur gaan we vervangen door iets veiligers zonder glas.  Binnen zijn de ijzeren houders voor de stokken al verwijderd. Alles wordt schoongemaakt en geschilderd.
Het interieur wordt geplaatst zodra alle verf binnen goed gedroogd is. Er komt een aanrechtje, aan de twee zijkanten bankjes en een tafeltje. Om het huisje te betreden komt er een trappetje. Ook komen vóór het huisje nog een paar kinderbankjes.

Iedereen is welkom om een kijkje te nemen.

Kom ook op de NLdoet dag. Neem een kijkje en steek de vrijwilligers een hart onder de riem. Samen drinken we een glaasje limonade.

Oproep aan de ouders

Verzin samen met je kind een leuke naam voor het speelhuisje! Je kunt de naam voor het speelhuisje samen met je eigen naam in een envelop deponeren in de brievenbus van de secretaris in het Trefpunt. Sluitingsdatum voor inzending is zaterdag 19 juni 2021. De naam zal door een onafhankelijke jury gekozen worden.

Officiële opening

Op zaterdag 26 juni zal het speelhuisje officieel geopend worden. Degene die de naam verzonnen heeft zal uitgenodigd worden om het lint door te knippen en zal dan de naam onthullen die op het huisje bevestigd is.

Oproep aan allen

Heb je nog leuke keukenspulletjes over voor het speelhuisje? Potjes, pannetjes etcetera. Deze zijn van harte welkom. In het Trefpunt staat een doos waar je de spulletjes in kan doen.

Reacties niet toegestaan